יום רביעי, 8 ביולי 2015

עורך דין משפחה - תחומי אחריות


בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית במספר הפניות לבתי המשפט הרבניים והאזרחיים בנושא הגירושין. כפי שלא קל לבנות משפחה, כך גם קשה ביותר לפרק אותה על כל הקונפליקטים הנפשיים, הרגשיים והכלכליים המשתמעים מכך. עורך דין משפחה נועד להוות גורם יועץ ומייצג עבור לקוחותיו בבניית תיק הגירושין והתביעות השונות הקשורות בתהליך ולאחריו. עוד על תחומי אחריותו בשורות הקצרות שלפניכם.

משמורת על הילדים

סוגיית המשמורת על הילדים אינה פשוטה כלל ועיקר מפאת הטעינות הרגשית המלווה אותה. בעוד בעבר ילדים הועברו למשמורתה הבלעדית של האם באופן ברור וטבעי לאחר גירושין, הרי שכיום אין "שגרה" זו עובדה ברורה. במקרים מסוימים עשוי לדרוש האב (או האם) משמורת משותפת על הילדים – במקרים אלו יש לקבוע את השגרה השבועית/החודשית/השנתית כך שאכן לילדים יהיו שני "מרכזי חיים", אחד אצל האבא והשני אצל האם על כל המשתמע מכך. עורך דין משפחה יכול לעזור בתביעות שונות של אחד מהצדדים לשינוי משמורת על הילדים, למשל, במקרים של חוסר יכולת כלכלית, התפתחות בעיות נפשיות, התעללות כלשהי (לאו דווקא פיזית) של בן או בת הזוג החדשים, מקרי הזנחה ועוד.

הסדרי ראייה

הסדרי הראייה מהווים חלק בלתי נפרד מכל הסכם גירושין והם כוללים סעיפים שמפרטים את הלו"ז השבועי (החודשי והשנתי כגון חגים וכו') שבו לצד שאינו המשמורן יינתן לראות ולבלות עם ילדיו. הסדרי הראייה חשובים ביותר לטובת הילדים ולקביעת שגרת חייהם כמו גם להורים שיכולים לתכנן את חייהם בצורה מסודרת. קביעת הסדרי הראייה חייבת להיות מקובלת על שני הצדדים ולהיות נוחים עבורם כך שיתמידו בהם לאורך זמן.

מזונות

דמי מזונות מהווים חלק מכל הסכם גירושין שהוא (גם במסגרת משמורת משותפת) והם קובעים את גובה התשלום החודשי אותו יעביר הצד שאינו משמורן להורה המשמורן מדי חודש בחודשו לרווחת הילדים כך שאיכות חייהם תישמר. עורך דין משפחה עוסק בנקודה זו בזכוכית מגדלת שכן מדובר בסעיף רב משמעות לשני הצדדים. דמי המזונות שנקבעים אמורים לשקף את היכולת הכלכלית, משך שהות הילדים אצל כל הורה ובהתאם לרמת החיים שהילדים הורגלו אליה עד כה. לדמי המזונות מתווספות הוצאות נוספות כגון חינוך, בריאות ועוד ועל כן תפקידו של העורך דין בעניין זה הוא להעריך את התמונה הכוללת בפני ההורים ולהגיע לעמק השווה, או לייצג בבית המשפט במקרה של אי-הסכמה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה