יום ראשון, 2 באוגוסט 2015

ידועים בציבור - למה הכוונה?

 
הדרך הרווחת לחיים משותפים של בני זוג מוסדרת באמצעות הנישואין או לחלופין, באמצעות הסכם ממון כלשהו. אלא, שהמציאות מראה כי ההגדרות לחיי משפחה הולכות ומתרחבות כאשר ההגדרה של ידועים בציבור הופכת להיות מרכזית בדיונים רבים המתקיימים בבתי המשפט. זהו המקום ללמוד מעט יותר אודות הגדרה משפטית זו ואילו סוגיות משפטיות המצריכות פנייה אל עורך דין מומחה מתעוררות כתוצאה מכך. 

הגדרה משפטית

למרות שמדובר בתופעה נרחבת, ידועים בציבור הינה הגדרה שאינה זוכה להתייחסות בחוק והיא נידונה בבתי המשפט על סמך פסקי דין ושיקול דעת השופט. על פניו, על מנת להוכיח מבחינה משפטית את סוג יחסים זה יש להראות כי בני הזוג מקיימים חיי משפחה מלאים, הכוללים חיבה וכמו כן כי בני הזוג מקיימים משק בית משותף. יוצא מכך כי כאשר גבר ואישה יוצאים זה עם זה, אך אינם מנהלים משק בית משותף, יהיה קשה מאוד להוכיח כי מדובר בידועים בציבור, למרות שפסקי דין שונים כבר הראו כי לא מן הנמנע שתהיה הכרה שכזו גם אם בני זוג אלו חיו בנפרד והקשר שלהם התממש רק לפרקי זמן קצרים ביותר.

תסביכים משפטיים

מאחר ויחסים אלו אינם מעוגנים בחוזה משפטי כלשהו, הרי שתסבוכות משפטיות רבות עשויות לצוץ במהלך הזמן ולהגיע לדיון בפני שופט. מקרה שכיח הוא כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו והידוע בציבור, כביכול, תובע את הירושה במקום שילדי המנוח/ה יזכו בה. במקרים אחרים, פרידה של בני הזוג הידועים בציבור עשויה לחייב את הגבר לשלם ל- "פרודתו" מזונות אישה על כל ההשלכות הכלכליות כתוצאה מכך.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין בנושא?

פנייה אל עורך דין הבקיא בענייני משפחה נדרשת כאשר גורם כלשהו בחיי המשפחה הייחודית הזו מעוניין להוכיח כי בני הזוג אכן חיים בתור ידועים בציבור או שאין הדבר כך (למשל, תביעת הילדים במקרה ירושה וכו'). כמו כן, עורך הדין רשאי לערוך הסכם מיוחד בין שני בני הזוג, שיפרט לפרטי פרטים את החבות של כל אחד מהם כלפי השני במהלך החיים המשותפים, במקרה פרידה וכמובן, במקרה של פטירה. את ההסכם ניתן לאשר בבית המשפט אך גם כאשר הוא חתום ונעול בכספתו של עורך הדין, הוא בעל תוקף משפטי רלבנטי ומהותי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה