יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

מזונות ילדים - המידע המלא

 
כאשר שני בני זוג מחליטים לפרק את התא המשפחתי שלהם ולהתגרש, אין הדבר אומר כי הם נפרדים מילדיהם או מאחריותם כלפיהם. הדרך היחידה להבטיח שלילדים לא יחסר מאום ושיוכלו להמשיך לחיות באותה איכות חיים שהתרגלו אליה היא באמצעות מזונות ילדים, כאשר עורך דין מקצועי בדיני המשפחה פועל במספר חזיתות על מנת לוודא כי גובה המזונות אכן יהיה הגיוני, ניתן למימוש ואינו יפגע פגיעה קשה בבן הזוג שמסתייע בו.

כיצד נקבעים מזונות הילדים

מזונות הילדים נקבעים בהסדר משפטי, בפני שופט בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. דמי המזונות מועברים לבעל החזקה מדי חודש בחודשו כאשר הם אמורים לכסות את צרכי ההזנה, החינוך, והלבוש שלהם. לסכום זה יש להוסיף תמיד את השתתפות הצד שאינו מחזיק בילדים בהוצאות החינוך והמדור שלהם. עורך הדין מתייחס לכל מקרה לגופו ועוזר לבני הזוג לקבוע את גובה המזונות בהתאם לגובה ההשתכרות שלהם והנכסים המשותפים. בזמן מחלוקת כל צד מסתייע בעורך דין משל עצמו על מנת לקבל את הייעוץ הנכון לאיזו ערכאה לפנות בתביעה ומהם סכומי המזונות ההגיוניים לדרוש בפני השופט. חשוב לציין כי בתי המשפט הינם תמימי דעים באשר לסכום המינימאלי למזונות הילד (1400 ש"ח לכל ילד) אך ההסדר הסופי נקבע בהתאם לגיל הילדים בחלוקה של עד גיל 6 , מגיל 6 ועד 15, עד גיל הצבא ובתקופת השירות הצבאי. לשם פשטות העניין, רבים פונים אל עבר סכום מזונות ילדים קבוע כאשר התוספת המשתנה היא אך ורק הוצאות החינוך והבריאות.

חשיבות עורך הדין בתהליך

ההסתייעות בעורך דין המתמחה בדיני המשפחה חשובה ביותר לאורך כל השלבים, החל מהייעוץ וכלה במהלך התביעה, אם תהייה כזו. עורך דין מיומן יהיה בעל ידע רב במגמות הפסיקה האחרונות בתחום, ידע להעריך נכונה את סיכויי הזכייה במשפט וידע להזהיר את מרשיו בפני הסתבכות משפטית שאין בה ערך. למעשה, גם כאשר פונים אל עבר הסכם גירושין בהסכמה ע"י עורך דין מגשר, חשוב שכל אחד מהצדדים יקבל ייעוץ ע"י עו"ד בלתי תלוי, על מנת לעלות על סימנים של חוסר הוגנות של ההסכם והבנתו על בוריו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה