יום ראשון, 13 בספטמבר 2015

7 השאלות הנפוצות על הסדרי ראיה

הסדרי ראיה בין הורים גרושים הם מאבני הנגף לסיום כל הליך גירושים וחתימה על חוזה. ישנם פרטים הקבועים בחוק, אך רוב הפרטים צריכים להיות מוסכמים על שני הצדדים ובהתאם לרצונם, תוך שמירה על טובת הילדים. אתר ASKLAW, המתמחה בתשובות לשאלות משפטיות, מגיש לכם 7 השאלות הנפוצות והתשובות המשפטיות בסוגיות שונות הקשורות להסדרי ראיה.


מהי משמורת משותפת?

במקרים בהם נקבעת משמורת משותפת החלוקה נעשית באופן שווה, הן מבחינת זמן ההימצאות אצל כל אחד מההורים והן מבחינת ההוצאות הכלכליות. במקרים בהם לאחד ההורים ישנה יכולת כלכלית גבוהה בהרבה משל הצד השני, הדבר יילקח בחשבון על ידי בית המשפט.

איך נקבעת טובת הילדים?

באחריות בית המשפט לשים את טובת הילדים תמיד לנגד עיניו, ולכן הוא יעשה ככל האפשר כדי לקבוע מהי טובתם. לעיתים נערכת התייעצות עם אנשי מקצוע מתחום הרווחה, ובכל מקרה הפסיקה תתחשב בעיקר בטובתם ופחות ברצון ההורים, אם כי גם הוא נלקח בחשבון.

האם אמא מקבלת עדיפות במתן משמורת?

התשובה היא כן. באופן כללי ניתן לומר כי אמא מקבלת עדיפות לקבלת משמורת על הילדים, למעט מקרים חריגים בהם מוכח כי האם אינה כשירה לטיפול בילדים או במידה והאב בעל יכולות הוריות טובות יותר והוא מסוגל להקנות להם אורח חיים בריא וטוב יותר.

מה הקשר בין הסדרי ראיה ותשלום מזונות?

אין קשר ישיר בין הסדרי ראיה לתשלום מזונות, ואי-עמידה בתשלום דמי המזונות אינה עילה המצדיקה מניעת מפגשים בין הצד שאינו משמורן לילדים.

מה קורה כאשר אחד הצדדים לא עומד בהסדרי הראיה?

הסדרי ראיה נקבעים בבית המשפט, על פי חוזה מוסכם בין שני הצדדים, ויש להם תוקף משפטי. כאשר הצד המשמורן משתמש בילדים ככלי לניגוח הצד השני, לא מאפשר את קיום הסדרי הראיה או מסית את הילדים כנגד הצד השני, בית המשפט יכול לדרוש את אכיפת ההסכם ולנקוט באמצעים שונים לשם כך. במקרים קיצוניים יכול בית המשפט לשלול את דמי המזונות שנפסקים לילדים אם הם מסרבים לראות את ההורה השני. כשאר הצד שאינו משמורן אינו מעוניין לפגוש את הילדים הוא יכול להיות מחויב בתשלום עבור טיפול פסיכולוגי שיידרש לילדים בשל הנזק שנגרם להם כתוצאה מכך.

איך מקבלים החלטות על שינויי מגורים?

בעקרון, ההורה המשמורן מהווה סמכות בכל הקשור להחלטות הנוגעות לילדים, אך שינויים מהותיים, כמו מעבר דירה לאזור מרוחק בארץ או אפילו בחו"ל, צריכים להיבחן בבית המשפט, בהתאם לדרישת הצד השני. גם כאן טובת הילדים עומדת מול עיני בית המשפט, והקשר הרציף עם שני ההורים הוא בהחלט חלק מטובתם.

מאיזה גיל מחייבים לינה אצל הצד השני בהסדרי ראיה?

מתחת לגיל 3 בית המשפט אינו מחייב לינה אצל הצד השני במסגרת הסדרי ראיה, אלא אם שני הצדדים מעוניינים בכך.

לאינדקס סרטוני עורכי דין לענייני משפחה, לחץ כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה