יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

עורך דין גירושין - תהליך גישור

כאשר קשר זוגי ממוסד עולה על שרטון ובני הזוג מחליטים להיפרד, ישנן 2 אפשרויות להסדרת הפרידה ותוצאותיה - עריכת הסכם גירושין מרצון ע"י גישור או לקבל את פסק דין בית המשפט. עורך דין גירושין שהוא גם מגשר יכול לעזור לבני הזוג הנפרדים לפתור לא מעט קונפליקטים ולהימנע ממלחמת ההתשה בבתי המשפט. להלן מספר שאלות ותשובות בנושא זה.

למה גישור?

גישור הינו תהליך משפטי שבסופו מגיעים שני בני הזוג לעמק השווה וחותמים על הסכם גירושין מרצון שמשקף את רצונותיהם וציפיותיהם, ללא כפיית ההחלטה ע"י שופט. תהליך הגישור חוסך בסופו של דבר לבני הזוג לא מעט כסף, זמן ומאפשר להם להיות בקשר טוב זה עם זה לאחר ההליך.

כמה עולה התהליך?

העלויות הסופיות של הליך הגישור נמוכות משמעותית מעלויות ההוצאה לפתירת הקונפליקט בבתי המשפט. עורך דין גירושין המומחה בגישור מסוגל לתכנן את הפגישות ולנתב אותן להצלחה כך שלא יעלו על 10 שעות נטו (מספר פגישות המפוזרות על פני מספר שבועות) וע"י כך לסכם את העלויות באלפי שקלים בודדים, לעומת עשרות אלפי שקלים בבתי המשפט.

האם כל קונפליקט יכול להיות מנוסח בגישור?

בעיקרון, גישור הינו תהליך וולונטרי בו שני בני הזוג מבינים כי בידם היכולת לנסח הסכם ראוי ולמנוע את ההחלטה הכוחנית של בית המשפט. אלא, שלעיתים רבות לא ניתן לפתור סכסוכים מסוימים בהליך גישור ובמקרים אחרים, בית המשפט חייב להתערב וזאת במידה ומדובר בפרידה בשל מעשים פליליים, עבירות אלימות במשפחה וכו'.

האם צריך לאשר הסכם גישור?

הסכם הגישור לא יהיה תקף במידה והוא אינו מובא לדיון ואישור בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. יחד עם זאת, כאשר קיים הסכם גישור חתום, ההליך עצמו בבית המשפט או בית הדין הרבני מהיר ביותר.

כיצד בוחרים מגשר?

חשוב מאוד לבחור מגשר באופן מושכל ובהתאם לקונפליקטים המייחדים את סוגיית הגירושין שלכם. כך למשל, יש לבחור עורך דין גירושין המתמחה בגישור ובנוסף, כזה המתמחה בנדל"ן וזאת במידה וקיים קונפליקט על החזקה או החלוקה של נכסי הנדל"ן של בני הזוג (לרבות ענייני מיסוי). ניסיון, יחסי אנוש טובים וזמינות מלאה הינם פקטורים חשובים לא פחות בבחירת עורך דין מגשר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה