יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

עורך דין גירושין - חלוקת רכוש

נושא חלוקת הרכוש הינו מרכזי ביותר בכל הליך של גירושין, ובהתאם לכך גם ההתייחסות של בית המשפט כלפיו. להלן מספר שאלות ותשובות שיתנו לכם מעט רקע לגבי זכויותיכם המלאות בנושא. כמובן שאין לוותר על פנייה אל עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה לשם קבלת המידע המלא הקשור לתהליך עצמו.

מהו עיקרון איזון משאבים?

ע"פ עיקרון זה, זוגות שהתחתנו לאחר שנת 1974 ונפרדים, יחלקו את סך כל המשאבים שצברו במהלך חייהם המשותפים באופן שווה ביניהם. חשוב לציין כי המילה "משאבים" מתייחסת לכל סוג של רכוש משותף לרבות דירות מגורים, חסכונות, רכבים, קרנות השתלמות, פנסיה וכו'.

מה דין חתימה על הסכם ממון ללא אישור בבית הדין?

במידה ונחתם הסכם ממון בין שני בני זוג והם החליטו להיפרד לפני שההסכם הובא בפני שופט (בבית הדין הרבני או בבית המשפט) אזי שאין לו תוקף משפטי כלל וכלל והוא למעשה אינו רלבנטי.

האם בעת פרידה חולקים בני הזוג גם בחובות?

חשוב מאוד לפנות אל עורך דין גירושין ותיק ובעל ניסיון כאשר מעוניינים להתגרש עם חובות כספיים ברקע. כאשר מדובר בחובות ידועים, שהצטברו בעקבות התנהלות חוקית ולגיטימית של שני בני הזוג אזי החובות מתחלקים ביניהם שווה בשווה ע"פ עיקרון איזון המשאבים. במידה והחובות נוצרו בעקבות פעילות לא חוקית, הברחת נכסים או כל פעולה אחרת שלא בידיעת בן הזוג השני, אזי בית המשפט עשוי לפסוק את האחריות על החובות לצד אחד בלבד.

ומה לגבי דירת המגורים?

כאשר הדירה נרכשה בכספים משותפים, ערך הדירה יחולק שווה בשווה בין שני בני הזוג. אך מה קורה כאשר הדירה נרכשה ע"י אחד מבני הזוג טרם הנישואים? ובכן, באופן עקרוני הדירה אמורה להישאר בבעלותו אך במידה ויוכח כי הצד השני תרם באופן משמעותי לדירה (עלויות שיפוץ למשל) עשוי בית המשפט להורות על חלוקת ערך הנכס בין שניהם ביחסים שונים.

האם בגידה משנה את יחסי חלוקת הרכוש?

סיבת הגירושין אינה קשורה לחלוקת הרכוש, אלא אם בני הזוג מחליטים אחרת כאשר הם חותמים הסכם גירושין מרצון לפני נישואיהם. בית המשפט בכל אופן, אינו מתייחס להיבטים המוסריים של סיבת הגירושין.

כאמור, חשוב להתייעץ עם עורך דין גירושין מקצועי ומנוסה על מנת לקבל את כל המידע לגבי זכויותיכם המלאות בנושא חלוקת רכוש.

http://asklaw.co.il/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה