יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

מזונות אישה - כל מה שצריך לדעת

"עולה עמו ואינה יורדת", כך נאמר בכתובים, משפט שהנציח לעד את הציפייה מהבעל לפרנס את אשתו בכל מצב ובהתאם לרמת החיים לה הורגלה במהלך הזמן. בהתאם לזאת, ומאחר והחיים המשותפים עם בת הזוג עשויים להסתיים מסיבות כאלו ואחרות, תביעות למזונות אישה אינן נדירות ונובעות מצורך קיומי. עורך דין הבקיא בענייני משפחה יוכל לעזור לבני הזוג להגיע להסכם מזונות המקובל על שניהם או לחלופין לייצגם בערכאות המשפטיות על הצד הטוב ביותר. להלן כל המידע בנושא.

מהן מזונות אישה?

מאחר והגבר התחייב לדאוג לרווחתה הכלכלית של אשתו, במקרים בהם היא אינה יכולה לעשות כן לבדה (במקרי גירושין כאשר מדובר באישה שאינה עובדת למשל), יהיה חייב הגבר במזונות אישה. סכומים אלו מועברים מדי חודש והם אמורים לכסות את צרכיה של האישה מבחינת צרכים נשיים, הוצאות רכב, שכר דירה, אחזקת הבית, מזון, ביגוד ועוד.

כיצד נקבע גובה המזונות?

גובה מזונות האישה הינו פקטור של רמת ואיכות החיים הכלכלית אליה התרגלה האישה במהלך חיי הנישואים שלה עם בעלה. יחד עם זאת, אין הדבר אומר כי הבעל צריך לספק עבורה רמת חיים גבוהה ולהיוותר ללא כלום בעצמו. משמעות הדבר היא כי מזונות אישה נקבעים על סמך כושר ההשתכרות של הבעל ונכסים שונים שבאמתחתו. עורך דין משפחה יכול לעזור לגבר ולאישה להגיע לכדי "פשרה" או הסכם מוסדר באשר לגובה המזונות ולהימנע מהוצאות משפטיות אדירות הקשורות בהגעה לבתי משפט על כל המשתמע מכך. חשוב לציין כי גובה המזונות ותוקפם מלכתחילה עשוי להיות נדון בבית הדין הרבני או האזרחי, כאשר הבחירה מבין שתי ערכאות אלו צריכה להתבסס ע"פ המלצת העורך דין ובהתאם לנסיבות הגירושין להן השפעות הרות גורל על הפסיקה.

בנוסף יש לציין כי את מזונות האישה על הבעל לשלם עד הגירושין בפועל או כאשר קיים פסק דין חתום ומאושר ע"י שופט לגירושין והאישה מסרבת. ייעוץ וליווי של האישה והבעל ע"י עורך דין יבטיח התנהלות מושכלת זה מול זו ומול הרשויות תוך פגיעה מינימאלית בזכויות שניתנות ע"פ חוק וע"פ פסיקות קודמות. יש לזכור כי לעיתים רבות עצם עלות התביעה עשויה להיות לא כלכלית ועל כן חשוב להסתייע ביועץ משפטי בטרם יוצאים למערכה כוחנית מלכתחילה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה